keskiviikko 13. toukokuuta 2015

Lähtö lampolasta

Kukan ja flooran päivää!
Minulla on kukkivan juurevaa kerrottavaa: minä muutan! Versot vieköön, vaihdan majaa.

Sain opiskelija-asuntomonopolilta yksiön. Aivan, hakemani/ jonottamani/ etsimäni/ anomani yksiön! Toukokuinen ihme. 'Melior est patiens viro forti et qui dominatur animo suo expugnatore urbium -Kärsivällinen on urhoollista miestä parempi, mielensä hallitseva on parempi kaupunkeja valloittaa'. Tämä 12 ja puolen kuukauden odottelu on vaatinut kestävyyttä ja etsinyt kärsivällisyyden laitoja. Vaan, nyt se on totta. Minä suuntaan uuteen lampolaan! En valloita uutta kaupunkia, ainoastaan uuden asuinalueen. Innostuneen mielen hillintä on urhoollisuuden tuhlaamista. Juhuuu!

Vaihdan konkreettisesti puolta pienempään asuntoon. Neljään neliöön ei mahdu kahtakymmentä kuutiota -paitsi siskollani. Fysiikan lakeja kumartaen olen aloittelemassa tarpeettomien tavaroiden karsinnan. Helpompi kirjoittaa kuin konkretisoida. Lennätetään terälehtiä, huumaannutaan tuoksusta, lehtivihreillään. Määä muutan!

2 kommenttia:

  1. Voi iloa ja elämän kevättä - onnea uudesta asunnosta! Hamsterin elämä ei ole helppoa, mutta vielä vaikeampaa on yrittää vaihtaa eloa ja oloa hamsterista minimalistiin... yrittänyttä ei kuitenkaan laiteta eli isot tsempit!

    VastaaPoista
  2. Tänks! Minä kiellän todellisen minäni, en myönnä olevani roinahamsteri. Kaappien ja komeroiden nurkissa nauretaan... Karsiminen on vaikeaa muuallakin kuin taimikossa.

    VastaaPoista