torstai 1. marraskuuta 2012

Verotusta ja verkkopalloja

Päevee kaikki kansa!

Tänään on taas virallinen kansallinen kateuspäivä. Verotulot tai -tulottomuus vetää porukkaa veteläksi, hiileksi tai perin vihreäksi. Olen kalvakka, en vakava. Minua keskustelu ei kuumota. Se on se opiskelijan tuloton teflonpinnoite, joka pitää minut varmasti tämän listan kääntöpuolella. Kukkuu, kuka muu tänne eksyy?

Kannatan, oikein liputan, oman pään tulojen puolesta. Eläköön aito lahjakkuus! Tositeevee-Tuksut lahjoittavat hyvän-/ lehdentekeväisyyteen toisella päällään, mutta pääomatulojahan nekin ovat. Pari tuksukasta on julkaissut verotietonsa kuvinakin... Jokainen kutsumuksensa mukaan. Minä olen lukutaidon kannalla.

Vaan pallotellaan nyt varsinaiseen ihmetykseen. Istun vaihtopenkillä, joten minulla on aikaa olla hämmästänyt. Urheilu-uutisointia tällä haavia tuumitaan. Suomestahan tuntuu löytyvän vain Se Yksi tenniksen pelaaja, Nirkko Jaeminen. Tai siis heppu on ainoa, josta kuullaan uutisena. Vaan minkä vuoksi?!! Ihan oikeasti. Tässä kohtaa ruumiin kulttuurinäytöstä raavin ranteenlämmittäjäni vierestä. Tyyppi ylittää uutiskynnyksen olematta taaskaan palkintopallilla, sijoittumatta pistelistoille, voittamatta erääkään... Illan pääuutisten urheiluosiossa kansaa tiedotetaan ajanlaskusta seuraavaan tennistyypin saavuttamattomuuksista!! Mikä järki tai tarkoitus tässä on?! Saan äänestäneenä kysyä! Kai toimittajille sallitaan myös oma harkinta uutisaiheiden valinnoissa? Nirkko J. on maailmanlistalla sijalla 5432 -wauuuuuu. Listauksia tehdään 5500 saakka, sitten astuu jo huumori kentälle.

Nirkko on "ammattilainen". Minä ihan ihmettelen minkä tasoinen täytyy olla, jotta voi kertaakaan sijoittumatta, voittamatta eli osaamatta olla ammattilainen. 'Curriculum vitae -Elämänura'. Hmmmmmmm. Minä en urheile, ehkä siinä syy, miksi tämä liikuntalogiikka ei heilauta minun järkeni verkkoa. Ei soi aivon eräkello. Maila käteen ja maailmalle. Heppuhan vaikuttaa ikuiselle TET- jaksolaiselle tai vähintääkin harjoittelijalle. Paitsi, että em. tutustumis- ja harkkajaksolaiset etenevät, Nirkko polkee nurmipaakkuja! Nirkko Jaeminen A(ivan) T(urhaa) P(alloilua) -turnauksen turhake. Uusi uljas urheilumaailma. Illan sporttivartin aiheena on... Kerta kerran ja kerta vielä kerratun päälle sama asia ns. uutisena. Huhhei ja järkeä palloon.

Tämän maitohapoille ehtineen kirjoituksen päätteeksi on yritettävä löytää pieni verkonsilmällinen myönteisyyttä... hetkinen... ottaa vielä aikalisän... Hyvä Nirkko, aina jaksaa olla pärjäämättä! Huikeaa sponsoroitua menestymättömyyttä! Vielä jaksaa, jaksaa, jaksaa. Kukas ensi vuoden maksaa? -Huhhh, onnistuinpas! Hikihän tuossa tuli.

Tänään olen tikkuisen takkuinen lammas. Melkein sorryt. Etsikää te aito uutinen. Tehkää elämästänne voittojuttu. Arjestanne antinirkko! \o/

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti