keskiviikko 14. syyskuuta 2011

Keskiviikon kevennykset

Sataa. Vettä tulee yli äyräiden ja ämpärien. Minun puolestani saa sataa vaikka saavilla kaataen. Minä en valita. Asiaa minulta ei sada, ei edes ripottele. Ohutta arkiturinaa kyllä tuulee ilmoille.

Ilmanala yksin ei riitä. Syksyn saapumisen huomaa tv-ohjelmistoistakin. Uusintojen uusinnat vedetään hyllyille jäähtymään ja odottelemaan ensi kesän uusintakierroksia. Ohjelmistoissa painottuvat asiaohjelmat, pulinaraadit, amerikanostot ja Prömsö (En ole palkallinen kuuluttaja, joten tarkistakaa itse oikeellisuus ohjelmatiedoista). Näköhavainnoista silmällinen ja aurinkoisista ohjelmista puolet lisää. "Toisilla kotimaisilla" on sympaattisuuden kiteymä aamunavaajana: von Joulupukin Veli! Päivä ei voi olla täysin lahjaton, kun kyseisen sedän naaman näkee. Kannattaa kurkistaa. Heidän joka aamulähetyksistään jää hyvä fiilis. Asenne on mielentilaa, joka näkyy.

Syksy on uusien harrastusten ja -piirien aikaa. Minä en uudistu -jatkan vanhassa ryhmässä kolmatta vuotta. Olen innostunut veteraaniharrastelija. Harmittaa vain kansalaisopiston korkeat hinnat. Ne ovat niin pilvissä, että köyhäliini opiskelijana en näe noin korkealle. En vaikka seisoisin raha(ttomuus)pussini päällä. Pystyn harrastamaan ainoastaan ulkopuolisten sponsorien avulla (=Vanhemmat). Kyllä perhe on paras!

Omakustanneaktiviteetit ovat siis pennipussini uloittumattomissa. Ujot pikku pennoseni ovat koteloituneet kukkaron nurkkaan, joten ainoa joka siellä pörrää on eilinen aamunkoi. Koita ymmärtää kaikki. Vaan opiskelijapolitiikka laskennallisestikin harvempi. Olipa hän indeksissä tai sidottu muualle. Opiskelijan arki nyt on tätä. Kannattaa kokeilla eduskunnassakin.

Olen henkinen eläkeläinen. Sen sijaan seniori vain harrastuksissani. Tämän eron olisi luullut kaupantädinkin haistavan. Hän puhutteli minua Rouvaksi! Hiisi, kun rouvittelu viilsi korvaan. Vieläkin tinnittää. En minä nyt niiiin vanha ole! Eikä heitto ollut tekstiilihuumoriakaan. Kuuloluuta korvensi entisestään, koska kassa itse oli hyvinhyvinhyvin aikuisikäinen. Niitä suuren suuria ikäluokkia. Asennekin oli ihan eläköitynyt. Varmasti rouva. Minä olen asiakkaana neutraali, joten puhuttelukin saa olla ajattoman iätöntä. Hapatan nyt menemään.

Keventäen keskeltä viikkoa. 'Vade tecum -Kulje itsesi kanssa'. Hauskoja hetkiä jokaiselle omiin nahkoihinne! Kulkekaa leppoisasti itsenne seurassa.

2 kommenttia: