lauantai 9. kesäkuuta 2012

Tänään kotona

Hurlumhei!
Olen kotoillut. Aloitetaan tästä.

Minähän olen nuuka eräissä asioissa, vaan kitsas tai itara en lainkaan. Minulle on opetettu, että kaikki muu paitsi aviopuolisot kierrätetään. Ajatuksesta toteutukseen. Ei tähän väliin nyt mitään romanssia istuteta, vaan se säästeliään kierrätysidea.

Sain suuremman vaihteen ispiraation ja halusin just nyt, heti paikalla ja mieluiten jo hetki sitten askarrella katin. Välioveen koristukseksi istuvan kissan. Tuumasta toimeen. Komerosta löytyi hajonnut, mutta toista elämää odottava sontikka. Leikkasin varjo-osasta (kukonaskel -kuvio) katin siluetin, päällystin matalla kontaktimuovilla ja vahvistin taustan kartongilla. Ja näin meillä oli allergisoimaton lemmikki! Arvaatteko onnistuiko? Nauuuu!

Olen ottanut lämmenneistä :/ ilmoista hyödyn irti. Jo toinen matto pestynä. Martta- ja mattoliitto antoivat mitalin. Töiden alettua ehdin tuskin nurkkaani nuuhkaista, joten nyt on tehokotoilun aika. Tottahan toki haluan kiusata hitaampia. Nyt valppaana. Olen pessyt osan kaapinovista, löytänyt uusvanhan kokkikirjan kirppikseltä sekä keitellyt omia soppiani ja hämmentänyt samaisia keitoksia. Puhun taas konkretiaa. Lipstikkakeitto oli maistuvaa.

Tokihan tässäkin omenassa on madonkolo. Etsin niinkin eksoottisita vaatetta kuin t-paitaa itselleni. Luulisi, että alavatsan peittävä, hihallinen ja läpinäkymätön sekä tekstitön vartaloverho löytyisi paidan käänteessä. No ei! Kyllä kaupoissa tavaraa piisaa ja putiikeissa puntaroitavaa, vaan ei osu minun haaviin. Tavarataloissa etsiskellessä ihmettelin mistä maksaisin, jos maksan 109 euroa trikoosta. Kyse oli massatuotantovaatteesta. Tajuan kyllä viitosen paidan kursitun kasaan lasten nahkoista. Tässä on taas se valinnan paikka. Vaan ilmavan hintainen on satasen ylittävä napavaippakin. Tömähdin lampaan mentävään madonreikään tekstiiliosastolla. Joku toinen pennipäättelisi toisin -vaalit on vapaat. Löysin minä etsimäni: elämäni ensimmäisen ruutupaidan! Kotoisa ensimmäisen asteen ihmetys.

Pinkaisen, ponkaisen ja pomppaan takaisin kotihommiin. Leppoisaa lauantaita!

1 kommentti:

  1. Mjauuuuu, allergisoimaton katti kelpaisi tännekin! Kierrätysideana vertaansa vailla, kumpa näkisi vielä kuvia katista :)

    VastaaPoista