sunnuntai 22. toukokuuta 2011

Citysafarilla

Sunnuntaita!

Olen vapaalla. En vietä vapaata päivää, sillä tänään on istahdettava fillarin satulaan ja lähdettävä löytöretkelle. Se on työasiaa se. Minulla on alkuviikosta palaveri -taasen. Paikalle olisi osattava aamuhämärissä. Se tietää sitä, että tänään liikkeelle ei lähde Kolme Idän Viisasta Miestä, vaan savolainen etsijälammas. 'Quaerite, et invenietis -Etsikää, ja te löydätte!' Tähän luottaen.

Minä olen palaveerannut riemuringissä aiemminkin, mutta aina olen saanut paikalle autokyydin. Nyt olisi osattava kurvata asemiin polkupyörällä. Reitti täytyy vain löytää eli nuuskia maastoa, pyörätietä ja kurkkia kelloa. Tämä on minun arkeani. Kesäni on työllistetty. Enpähän osannut ajatella, että alkuvalmistelut olisivat kartta ja kompassi -luokkaa. Maastoharjoituksia reittivaihtoehtoineen. Kartalta on hakusessa myös huumori. Elämä on etsimistä. Minä etsin sisäistä tai sisäistettyä suunnistajaa. Pohjoinen on pohjakosketusta, toivottavasti ainoastaan pyöränrenkaallinen.

Lähden nyt sukkuloimaan asfalttiviidakkoon, bitumipensaikkoon ja kaupunkisafarille. Tuolla ulkona on päällystetty savanni, joka kuhisee risteyksiä, alikulkuväyliä ja tasoristeyksiä. Kadut, tiet ja polut -mikä fillaroimaton haaste! Citylampaan suuri sunnuntaiseikkailu. Jambo!

1 kommentti:

  1. Safariviidakossa täälläkin. Kolme ja puoli tuntia ahkeraa Apostolin kyytiä reviirien valtaamisen merkeissä. Ottaa voimille nämä uudet kulmat ja niiden nuuskiminen.

    VastaaPoista