maanantai 23. toukokuuta 2011

Pääasiaa

Muanantaita koko kansa!
Se on taas potkaistu uusi viikko käyntiin. Ilmoittaudun ilmapotkuilun ja kickherneilyn harrastajaksi. Olin töissä. En ihan harraste- tai hyväntekeväisyyspohjalta, mutta melkein.

Tänään olin niin toimelias, ahkera, muistava ja savolainen, että itseäkin hämmästytti. Tästähän voisi vaikkapa ura urreta! Se on todennäköisesti eilisen heijastevaikutusta. Olin nääs ihan kartalla ja löysin palaveripaikan pyörätien käänteessä. Ylittävästä painostani huolimatta pääsen sillä kaksipyöräkiiturillani ihmeen vikkelästi etenemään -toivottavasti myös urallani ;) Saan siis nukkua/ kukkua aamulla kukkoon. Nokkavaa, niin että heltta heiluu. Kannatti safaroida.

Nyt asiaan. Minulla on iso pää. Totisesti on nupillani kokoa. En ole päätöntä porukkaa. Perhepiirissä lisänimenäni on Heliumhead -eikä syyttä. Valmispipoa, lärsää, lakkia tai kotsaa on turha hakea kaupoista. Pieniä ovat. Kiristääkö valmispipo? A'vot! Aivot ahtaalla ja nuppi kupissa. Siskollani, perhebalanssin vuoksi, on harvinaisen pieni pää. Pikkiriikkinen. Pieni, mutta muhkea. Hänet tunnetaan Nukleoninuppina -eikä suotta. Totta o!

Nyt sitten kävi niin, että olen työpaikkani pienipäisintä porukkaa! Havaintoni perustuu dokumentoituihin kuva-arkistoihin. Joku tovi sitten töissä otettiin ryhmäkuva, johon minäkin hivuttauduin vasemmalta koko hampaistollani hymyilemään. Keep smiling! Kuvat tulivat ja ne kertovat enemmän kuin tuhat pipoa. Nuppini on kutistunut taikka olen löytänyt heimon, jolla oikeasti on suuremmat kalloluut kuin minulla. Ihme -ja kumma!! Ei se riittänyt, että itse olin näkemästäni ulapalla, hieroskelin suolaa silmiin ja balsamicoa haavaumiin, vaan Teinikin kävi kitukuuppaani kurkkimassa. Pientä oli. Eihän kallonkoolla ole väliä, vaan niillä koloilla... Vuan hiljaiseksi vetää. Minun identiteettini kulmakiviä on juuri suuripäisyys, ei reikäpää. Olen isopäinen. Nyt sitäkin kuvattuna nakerretaan. Otsaluusta oikealle ja takaraivolla kohti uusia kuvia. Pääni soikoon suurena, suurentukoon, turvotkoon ja kohotkoon kohti korkeaotsaisuutta!

Hieron nyt hämmentyneenä ohimoitani. Sieltä ei irtoa tämän enempää. 'Ne sutor supra crepidam -Suutari pitäytyköön sandaalissa'. Ja minä baskerissa. Pääasiani on, että pää se on joka lampaan tiellä-pinnalla-rytmissä-kyydissä pitää. Päätän tän tähän.

1 kommentti:

  1. Ihan päätön juttu, siis jättimäisen hämmentävää. Suuripäiset pienentykää, tehkää tilaa ja kutistukaa.Heliumisi on alkanut vuotaa, nuppisi kutistua, akateemisuus valtaa neliöitä jo nupistasi.
    Bää- sanon mää!

    VastaaPoista